HemAktiviteterPriserDialogpriser 2016-Stockholm

Dialogpriser 2016-Stockholm

Prisutdelning 2016v2

2016 Dialogpriser går ut till Teskedorden,Volvo Car Sverige och Ica Sverige

 

Dialogpriser 16 Bild 2Teskedsorden
Nyligen firade Teskedsorden 10 – årsjubileum. Att starta och utveckla en organisation är en stor utmaning, det gäller att vara fokuserad, disciplinerad men framförallt att kunna engagera andra att vara delaktiga. Teskedsorden har lyckats med det. Deras nischområde är just barn och ungdomar, vilket är det effektivaste sättet att jobba för ökad tolerans och respekt människor emellan. Exempelvis har Teskedsorden sedan starten delat ut drygt 800 000 exemplar av Amos Oz bok ”Hur man botar en fanatiker” till elever i gymnasiet. Andra böcker Teskedsorden har publicerat är ”Inte en främling: 41 berättelser om identitet och mångfald” och ”Vem är du? en bok om tolerans”. Dessa är en av mängden av intressanta projekt som stiftelsen arbetar med för att kunna bidra med något positivt till samhället.

 

Volvo Car Sverige 

Dialogpriser 16 Bild 1Ett storföretag både i Sverige men även internationellt. Konkurrerar i en global marknad där det ställs höga krav för att överleva. Utmaningarna är stora som tvingar företagen att utvecklas och växa. Om inte Volvo Car Sverige följer den utvecklingen som marknaden kräver finns det en risk att de tappar andel i bilmarknaden. Förutom dessa utmaningar väljer Volvo Car Sverige även att ta ett socialt ansvar i viktiga samhällsfrågor som oftast är ett hett debattämne. Hur har Volvo Car Sverige gjort det? De har spelat in reklamfilmen ”Made by People” som visar att mångfalden i Sverige är den del av deras framgång. I denna kampanj får vi möta Volvo-anställda från en rad olika länder som under decennier har skapat Volvo-andan.

 

Volvos reklam film som fick andra priset

 

Dialogpriser 16 Bild 3ICA Sverige 
Mångfalden finns redan i ICA Sveriges butiker, en stor mängd av deras produkter kommer från olika länder och kontinenter. I deras reklamfilm lyfter ICA Sverige upp frågan integration och mångfald som ibland kan vara en känslig fråga att diskutera. Men ICA Sverige väljer på ett humoristiskt sätt lyfta upp frågan med korta reklamfilmer och får tv tittarna en tankeställare kring frågorna. Näringslivet är en av de viktigaste faktorerna för en bättre integration och mångfald, och ICA Sverige visar oss det. Med det korta och humoristiska budskapet i reklamfilmen ”Praktikanten Abbe” tilldelades ICA Sverige till Dialogslussens Dialogpris.

 

Ica reklam filmen som fick tredje priset

 

RELATERADE SIDOR

SENAST